1 februari 2010

Nu är det nära, men...

...Tack vare barnen och full sysselsättning har helgen varit riktigt trevlig.

Förväntade mig att må ganska dåligt i helgen och framförallt i dag, men vi har hållit igång hela tiden och faktiskt lyckats hålla de flesta jobbiga tankar långt borta. Givetvis är jag nervös inför i morgon och jag har en stor klump i magen som gör sig påmind med jämna mellanrum. Oftare och oftare ju närmare vi kommer. Fantasin (som är mycket livlig) skenar ju också i väg då och då.

I lördags var vi i Malmö för att shoppa. Tyvärr hittade vi inte det vi skulle ha men lite annat blev det ju. Och idag - ve och fasa - gav min mobiltelefon i stort sett upp. Det blev ett snabbt panikköp av ny, är det inte det bästa sättet att köpa telefon? Nu hoppas jag bara att min "gamla" telefon orkar hålla sig någorlunda ok tills den nya kommer. Och, som sagt, shopping hjälper ju till att hålla humöret uppe!

I morgon ska vi träffa läkaren kl 9. En ganska bra tid tycker jag. Vi hinner lämna barnen på förskolan och köra in i lugn och ro (hur lugna vi nu är...). Vi slipper gå hela förmiddagen och trampa runt och vänta, vänta, vänta. Dessutom har vi några timmar på oss efteråt att samla tankarna och börja bearbeta det läkaren sagt innan vi måste hämta barnen igen.

VILL, VILL, VILL ha ett positivt besked, men vågar knappt hoppas.

6 kommentarer:

  1. Eftersom din mobil krånglar så skickar jag mitt "Lycka till i morgon!" till dig här och nu istället.
    Jag håller tummarna stenhårt för att det blir ett bra besked och kan bara tänka mig hur du/ni kommer att må och känna imorgon.
    Hoppas att du får en god natts sömn i natt.
    Tusen kramar! Lotta

    SvaraRadera
  2. Tänker på er och hoppas på ett bra besked imorgon!
    Kram Kristin

    SvaraRadera
  3. Skickade ett sms i går kväll..
    Många många kramar till er o hoppas på positivt besked idag! Tänker mycket på er!
    Gunilla i Gladsax

    SvaraRadera
  4. Lycka till. Alla tummar hålls.

    Stor KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig/er. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Lycka till idag! Kram max

    SvaraRadera