22 februari 2010

Positivt besked!

I dag har jag äntligen fått besked från CT-PET-undersökningen som gjordes i fredags. Positivt besked! De har inte hittat några tumörer i min kropp! Vilken lättnad! Vi fick ha ett härligt gråtkalas!

I och med detta besked så kommer jag, enligt planen, att bli opererad i morgon. De ska ta bort en massa lymfkörtlar i armhålan för att säkerställa att inga små elakingar på vift smiter vidare där. I CT-PET´n kan man tydligen bara se ansamlingar av cancerceller, inte om några stycken har gett sig ut på egen turné. Operationen i armhålan är standardförfarande om cancern har spridit sig från modertumören (dvs födelsemärket) till den första lymfkörteln, portvakten.

Känner mig lättad, nöjd, nästan lite tom inuti - har ju gått omkring och varit ganska spänd med en stor klump i magen ett par dagar. Nu känns det som om jag kan se framåt igen! Visst är jag lite nervös inför operationen i morgon, men inte alls lika nervös som förra gången. Vet ju lite mer vad det handlar om. Jag kommer förmodligen att bli opererad strax efter lunch och stannar sen över natten. Åker alltså hem på onsdag om allt går som det ska.

17 kommentarer:

  1. Underbart!!!Lycka till i morgon.
    /kram Parthena

    SvaraRadera
  2. Härligt!!!!
    Kram Charlott (JC)

    SvaraRadera
  3. WOHO, WOHO Jisses vad skönt att höra. Lycka till imorgon, det kommer att gå toppenbra. Kram Madde

    SvaraRadera
  4. Åååååh vad skönt att höra!!!! Nu drog jag en lättnadens suck. Jag håller tummarna för att allt elakt är borta nu.
    Kramar från Lotta

    SvaraRadera
  5. Åhhh vad glad jag blir för din/er skull.
    Faller en glädjetår här också för dig.

    Massor av jättestora kramar // Cecilia

    SvaraRadera
  6. Underbara nyheter! Lycka till:-) Kram Anna (AN)

    SvaraRadera
  7. Oh vad skönt att höra! Fick din blogg från mamma som träffat Rolf. Tänker på er och håller alla tummar!!
    Kramar Kajsa

    SvaraRadera
  8. Vad skönt för er. Pusta nu ut. Lycka till imorgon. Kram från Helene

    SvaraRadera
  9. Hej Ulrika
    Vilka goda nyheter! Skönt för dig/er. Lycka till imorgon och hoppas allt går fint! kram Sanna SG

    SvaraRadera
  10. Kanonskönt! Med detta beskedet måste morgondagen kännas som en promenad i solen i jämförelse.
    GOGOGO!
    Kramar till hela familjen!
    Stefan m fam.

    SvaraRadera
  11. Tack tack tack!!!!!! Så skönt att höra! Skickar en hel hög lycka-till-tankar i morgon när jag åker förbi Blocket! /Jana

    SvaraRadera
  12. Härliga nyheter :)

    Lycka till imorgon!
    Tänker på er mycket.

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  13. Gråter glädjetårar för er skull! Vad skönt med positivt besked!! Håller alla tummar inför morgondagen!
    Många kramar, Gunilla

    SvaraRadera
  14. Härligt med positivt besked! Massor av lyckokramar från Maria och Teo!

    SvaraRadera
  15. Underbara underbara nyheter!!! Hoppas allt går bra i morgon. Kram Hillevi

    SvaraRadera
  16. Så himla härligt att läsa! Lycka till med återhämtningen nu! Kramar från Mathilda.

    SvaraRadera
  17. Vad skönt att läsa positiva besked. Hoppas allt går bra i morgon. Hälsa familjen med kramar!
    Perssons på Vintergatan

    SvaraRadera