11 februari 2010

Dubbelarbete!

Det har hittills varit en ganska bra vecka.

I måndags tog jag det ganska lugnt. Träffade min syster i Lund och övade mig på att vara bland folk. Det gick bra, så bra att jag bestämde mig för att försöka mig på att jobba.

I tisdags jobbade jag. Möte hela dagen. Jag vill lova att jag var trött på kvällen. Jättetrött! För samtidigt som man måste vara hyfsat på alerten och koncentrera sig (vilket min lilla hjärna just nu inte är van vid), så håller hjärnan sin egen bearbetning av sjukdomen i full gång vid sidan av.
Snacka om dubbelarbete!

I går var vi först hos tandläkaren med Axel, sen tog jag båda barnen med mig in på vårdcentralen för att lämna blodprov. Det tar på krafterna att försöka hålla 2 barn hyfsat lugna i en korridor med i övrigt bara pensionärer, 80+. Framförallt då dessa två barn hela tiden slogs om en liten leksak som Axel fått hos tandläkaren.
Lämnade barnen på förskolan innan lunch. Gick hem och la mig på sängen för att vila lite. Läkaren har sagt MAX 20 minuter vila på dagen (för nattsömn och normal dygnsrytm är viktigast), men jag kunde inte ta mig ur sängen förrän efter 1,5h. Helt slut. Hade ändå inga problem att sova i natt. Fick "kompensera" denna olydnad med en ordentlig promenad i vår vackra skog. Härligt!

Idag har jag jobbat igen. Ville inte jobba operativt, så det gjorde jag inte. Fick ändå känna att jag gjorde nytta. Trött i kväll igen. Samtidigt är det en ganska skön trötthetskänsla, att ha gjort nåt "riktigt", inte bara gått och tyckt synd om mig själv hela dagen. Har också haft många trevliga samtal med gulliga arbetskamrater. Samtal som verkligen värmer i hjärtat.

I morgon ska barnen få åka till farmor och farfar och stanna där till på lördag. Vi ska till Lund och prata lite med kuratorn. Jag förväntar mig att, som vanligt, riva upp och ruska om en massa tankar och känslor när vi är där, så vi får se om det blir en mysig "på-tu-man-hand-" kväll eller en känslomässig "upp- & ner-" kväll. I vilket fall som helst så hoppas jag på en lång skön sovmorgon på lördag. Det är vi värda!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är ni minsann värda!!!!
    Så synd att jag inte hann komma ut i tid idag, men vi får helt enkelt ta igen det senare!
    Hoppas det kommer kännas bra hos kuratorn imorgon och att ni får en mysig kväll. Även om det blir jobbigt så gör det gott!

    Kram kram//Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Ja det är ni verkligen värda!
    Men jag hoppas egentligen att ni inte ger er iväg i detta snökaos..
    Kommer ni iväg så kör försiktigt och var rädda om er!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera