15 februari 2010

Måndag kväll.

Vilken mysig helg vi haft!

En liten shoppingtur i lördags som resulterade i bl.a. gardintyg och nya krukor till vardagsrummet. I söndags blev det pulkaåkning på förmiddagen och fika hemma hos kompisar på eftermiddagen.

Idag har jag och barnen varit hemma och myst. Förra veckan hade en del barn på förskolan kräksjuka och det vill vi ju inte ha hit till i morgon. Inte till nästa vecka heller så att operationen måste ställas in, men jag vet inte om vi kan vara hemma från jobbet en hel vecka för att andra barn är sjuka. Nu är barnen hos farmor och farfar och har det bra. Vi ska hämta dem i morgon. Tänkte passa på att njuta av att vara barnfria och gå ut och äta i kväll. Tyvärr var båda restaurangerna i metropolen Blentarp stängda och vi orkade inte köra så långt, så det blev metropolen Veberöd istället. Ingen kulinarisk hit, men vi blev i alla fall mätta. Och slapp laga mat själva.

Jag får väl erkänna att jag är lite nervös inför morgondagen. Jag tror egentligen inte att det är för undersökningen i sig, utan mer för resultatet, och det får vi ju ändå inte i morgon. Nu får vi bara hoppas att det blir ett bra resultat på undersökningen och att det blir klart till på måndag så att de inte behöver skjuta på operationen av den anledningen (heller).

I morgon ska jag alltså på CT-PET-undersökningen (skiktröntgen). Ska fasta 4h innan undersökningen. Jag ska inte vara där förrän 10.45 så det blir att ställa väckarklockan på 6(!) så jag hinner stoppa i mig lite frukost. Det är väl typiskt att jag ska behöva gå upp så tidigt när vi för en gångs skull inte har några morgonpigga barn hemma, men jag får väl gå och lägga mig igen när jag ätit.

Vi blir inte riktigt klara över hur lång tid det ska ta i morgon. I brevet vi fått hem står det att jag ska få en säng/stol att vila i 1-2h och då också dricka kontrastvätska jämnt fördelat under en timme. Sen är det röntgenundersökning. På ett annat ställe står att undersökningen tar 2-3h. Jag vet inte om de har räknat in vilan i den undersökningstiden eller inte, men det märker vi väl när vi är där.

Under denna resa har jag i alla fall blivit bättre på att släppa kontrollen ibland och lita på andra. Jag är ju så illa tvungen...

5 kommentarer:

  1. Hej Olle,
    Jag håller tummarna för att allt går bra imorgon och framför allt att resultaten efteråt är bra!
    Kram från Helena

    SvaraRadera
  2. Lycka till imorgon, håller tummarna för dig

    styrkekram / Cecilia

    SvaraRadera
  3. Lycka till imorgon! Håller också tummarna för snabbt svar och bra resultat.

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  4. Tummarna hålls hårt!!
    Många kramar, Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hoppas allt går bra idag!
    Kramar från Maria och Teo

    SvaraRadera