12 februari 2010

Fredagar - inga bra dagar.

Det hela familjen i går kväll såg mycket fram emot, dvs att barnen skulle åka till farmor och farfar i dag och stanna till i morgon fick vi idag ställa in pga väderutsikter och vägvarningar. En frustrerad, trött och ledsen mamma skulle i förmiddags ta hand om två ledsna barn som grät och skrek att de ville till farmor och farfar.

Tack och lov kunde de få komma till förskolan med kort varsel. Jag har sagt det förr och säger det igen; vad skulle vi göra utan dem?
Tänk vilken underbar personal som välkomnar våra barn var dag med värme och glädje, och inte med ett ord kommenterar mammans dystra uppsyn. Det bemötandet är ovärderligt - speciellt dagar som idag då kaoset inte är långt borta.

Vi hade ett mycket bra samtal med kuratorn och som vanligt analyserade hon situationen bra och kom med ett par (jobbiga) sanningar. Nu får jag väl bearbeta i helgen, eller kanske spara det till måndag och i stället försöka njuta av och med familjen i helgen?

Som om inte dagen varit tillräckligt jobbig gjorde jag något ikväll som jag lovat mig själv att inte göra.
Jag googlade på min sjukdom. Hittade en (forsknings-?)rapport från Karolinska institutet. Ingen rolig läsning vill jag lova. Tack och lov kom Håkan och kollade vad jag höll på med innan jag hunnit läsa allt, så då stängde jag ner. Men jag hann läsa tillräckligt mycket för att bli både rädd och ledsen. Varför var jag nu så dum?

5 kommentarer:

  1. Kära Ulrika..... nyfiken tar överhand ibland. Man vill ha kontroll. Så är det bara. Svårt att bara flyta med. "Vi" är ju så vana vid att veta och ha kontroll.
    Jag har gjort liknande, deprimerande läsning. Tyvärr står oftast det sämsta och sällan det som är bra.
    Hoppas iaf att du kan få en fin helg, och kan tränga undan dumma tankar och hjärnspöken.

    Stora många varma styrkekramar /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Tjejen...jag vet varför du gjorde det. Man är inte mer än människa.
    Vill ju på nåt vis veta vad man är "up against".
    Förstår at det inte är rolig läsning, men som jag tänker när jag läser om "min" skit så är det ju så att statistik ändå bara är statistik... Det är inget som säger att allt bara är applicerbart på dig, rakt av.

    Om du orkar prata i helgen så slår jag en signal.

    Jättekram till dig!

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrika!
    Ville bara säga att jag tänker på dig och hoppas du får en bra helg trots fredagens dip.
    Många kramar, Anna-Pia

    SvaraRadera
  4. Hej Ulrika, vill bara skicka en kram till dig. Tänker på er/ Lynn

    SvaraRadera
  5. Hej Olle!
    Hoppas att helgen blev bra trots fredagens missär.
    Vi har äntligen en fungerande fast telefon igen, så jag ska försöka att nå dig under dagistid imorgon. Jag hoppas att du vill prata lite trots att du säkert vill ladda för fullt inför tisdag.
    Kramar Putte

    SvaraRadera