29 januari 2010

Lite bättre humör!

Började även dagen idag med ett ordentligt "self-pity-party".

Sen ringde min svåger och frågade om han och barnen fick komma hit i em. Det räddade nog min dag! Fick be honom att stoppa i sig sjäv och barnen allergimedel mot damm innan de kom, för den senaste tiden har inte städningen av huset varit en högprioriterad fråga. Kanske vore det annars en bra sysselsättning för att skingra jobbiga tankar? Nåja, det blev städat här i alla fall. Och nybakade semlor. Och promenad. Och ett mycket lugnare & gladare humör...

Nu har vi tre familjedagar framför oss. Hoppas att jag, med barnens hjälp, kan hålla de allra jobbigaste tankarna borta och i stället njuta av min underbara familj. Vi måste också åka och handla vinteroverall till lillkillen nån av dagarna. Lite shopping hjälper ju alltid upp humöret!!!!

Någon av dagarna i helgen ska vi ägna en stund åt att försöka artbestämma och räkna fåglarna vid vårt fågelbord. Var med du också! Det är riktigt mysigt! http://www.sofnet.org/

9 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att du fick lite hjälp att skingra tankarna... Och som du säger...lite shopping hjälper alltid;-)
    Jag vill minsann också ha nybakade semlor!!!!

    Jättekram till dig!
    //Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg och även jag fick en cancerdiagnos i november 2009 (inflammatorisk bröstcancer) och även jag har små pojkar, fast tre stycken istället för två. ;-)

    kram Linda

    SvaraRadera
  3. Nybakade semlor ......mums....
    Skönt att du mår lite bättre idag och att de "dumma" tankarna fick flytta på sig lite.

    KRAM KRAM // Cecilia

    SvaraRadera
  4. Skönt att dagen har varit lite bättre idag. Hoppas du och familjen får en bra helg tillsammans. Tänker på dig!
    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Många tankar hos dig!
    Hoppas ni kan njuta av helgen!
    Kram, Gunilla i Gladsax (kom på att ni känner en till med samma efternamn..)

    SvaraRadera
  6. Det är lugnt, Gunilla, jag kan hänga på dina kommentarer också...fast jag brukar hälsa från Vintergatan....

    Förresten, kramar till dig, Ulrika, i massor!

    SvaraRadera
  7. Tänker på dig , Olle. Och håller tummarna. Jag hoppas att helgen varit bra. Axel verkar ha gillat att åka skridskor - kul! Matilda prövade för första gången idag. Hon var superduktig, men efter en vurpa som slutade med fläskläpp, blod och lösa framtänder (?) så fick det vara nog. Det är ju en fantastisk vinter i år - kul att även Skånebarnen får uppleva snö och riktig vinter (så var väl alla vintrarna när vi var små?).
    Massor av kramar och tankar från Helena

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna :-)
    Kram Madde

    SvaraRadera
  9. Hej Ulrika!
    Djungeltelegrafen mumlade för ett par månader sedan att du "hittat nåt märke som kunde vara cancer" men jag insåg inte riktigt hur allvarligt det var! Hörde ju i samma andetag om Elisabeths diagnos så jag har kollat hennes blogg och hittade din därigenom idag.
    Det du får gå igenom med alla tankar, rädsla m.m skulle jag inte önska ens min värsta ovän!Och allra minst en vän och kollega som du.
    Det är tufft nog ändå att hålla ihop sig med familj och jobb .m.m. Jag skickar dig många varma och positiva tankar och hoppas på att du kan ta dig igenom den här pärsen med gott mod.
    Kommer att följa din blogg.
    Många kramar från
    Jennie Krantz

    SvaraRadera