22 januari 2010

Världens bästa jobb!

En vecka har jag jobbat. Underbart! Jag har sagt det förr men säger det igen... jag har världens bästa jobb!
Tänk vad skönt det är att ha ett jobb som man kan längta till (även om det givetvis är skönt att vara ledig också). Jag har jobbat tisdag-fredag denna vecka. Många underbara, trevliga, gulliga jobbarkompisar har kommit och undrat hur det är med mig. Känns jättebra att så många faktiskt bryr sig om hur jag mår. Och sen är det så härligt att kunna stänga av alla andra tankar en stund medan jag "svänger flygplan".
Men jag blir trött av att jobba. Jag vet inte om det är för att jag inte är van vid att jobba 4 fm i rad (tidiga morgnar) eller om det är för att min hjärna har så mycket att bearbeta förutom att jobba, men jag är helt slut på kvällarna. Blir nog inte mycket fredagsmys i kväll inte. Hoppas jag kan hålla mig vaken tills barnen somnar i alla fall...

Nu ska jag vara ledig i helgen och njuta tillsammans med familjen och goda vänner.

2 kommentarer:

  1. Koppla av riktigt och njut så mycket du kan. Det är du värd.
    Var rädd om dig
    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  2. Ja, visst har vi världens bästa jobb!!!!!
    Hoppas nu du får en superhelg och orkar hålla dig vaken på kvällarna;-)
    Själv har jag varit hos kuratorn idag och det var verkligen superbra!! Var helt "tömd" då jag gick därifrån;-) Har dessutom hunnit shoppa lite, så jag är mer än nöjd;-)
    Förresten, ny tid hos henne om två veckor. Duktigt va?;-)

    Stor kram tjejen!
    //Elisabeth

    SvaraRadera