18 januari 2010

Återbesökstid!

Sjukskrivningen var slut i helgen så nu är jag väl "hel" igen.

Operationssåret har läkt fint, bara två långa (1 resp ½dm) raka streck. Bulorna är kvar och jag är fortfarande öm om man trycker där, men det kan jag ju låta bli...
Blev lite rädd häromdagen när yngste sonen lät en plastdinosaurie galoppera genom såret men det gjorde inte så ont, faktiskt! (Så han galopperade ett varv till innan jag hann flytta mig.)

Idag ringde min sköterska från Lund. Vi pratade en stund och efteråt kände jag mig lugnare än jag gjort på länge, även om hon inte sa någonting om hur det gått med analyserna. Jag tror inte ens att de analyserat klart. Jag fick i alla fall veta att jag ska på återbesök den 2 februari. Det känns lite nervöst och jobbigt med återbesöket. Skönt i alla fall att ha fått en tid.

I morgon ska jag jobba. Det ska bli riktigt roligt. Har inte jobbat på nästan 5veckor. (Semester över jul & nyår och sen, direkt på det operation och sjukskrivning.)

5 kommentarer:

  1. Oh, vad skönt att du fått en tid!!!!
    Jag kanske ringer ikväll om det passar? Mår mycket bättre idag, även om mina värden har fått en alltime low;-)

    Stor kram//Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Ska resultaten vara klara den 2:a februari? Jag förstår att det måste kännas nervöst, men den här väntan måste vara jobbig också (det tycker i alla fall jag). Jag tänker på dig ofta och håller tummarna för dig!
    Kram från Helena F

    SvaraRadera
  3. Det låter bra att du är "hel". Det är nog de helande skogspromenaderna, eller möjligen skridskoåkningen... Vi avstod igår, soffan lockade för mycket.
    Jag hoppas att det kommer att kännas bra att jobba imorgon. Hoppas att alla håller sig friska så att vi kan ses på lördag. Linnea längtar efter att träffa Axel o leka inomhus!

    Kramar från oss på Grangången

    SvaraRadera
  4. skönt att i morgon får höra ditt glada skratt på jobbet igen. Och naturligtvis pratstunden i bilen på vägen dit. Heja dig.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Kanske är det okänt inom sjukvården vilken läkande kraft plastdinosaurier har på sår (jämfört andra smådjur)
    Skönt att du är pigg och kan ha vardag igen och att sjuvården kan lugna, inte bara skrämma.
    2/2 är en bra dag, säkert även för ett återbesök.
    Tänker på dig / Putte
    Ps Glöm inte att "Olle är bäst" Ds

    SvaraRadera