4 januari 2010

Läsa mer..

I kväll tände vi en brasa och barnen och jag la oss på en madrass framför spisen och läste. Sååå mysigt. Min bok började närma sig slutet så jag ville läsa den klart. Det är en roman - en sån som man kan läsa helt utan att behöva tänka (väldigt skönt att skingra tankarna med). De första 400 sidorna handlade om relationer, relationer och relationer. Men givetvis avslutades boken med cancer, död och begravning. Inte precis vad jag behöver just nu.

När jag nu ändå var nere i de tankarna bestämde jag mig för att det var dags att läsa lite mer om hudcancer på nätet. Jag googlade INTE! Jag vägrar (vågar inte) eftersom jag är säker på att jag då skulle hamna på sidor som bara beskrev tragedier, felbehandlingar mm.

Nej, jag gick in på några sidor vi blev tipsade om på sjukhuset, www.sjukvardsradgivningen.se och www.cancerfonden.se På båda sidorna kan man söka på "hudcancer". Där stod mycket fakta, inga solskenshistorier men å andra sidan är ju inte cancer nåt man läser om för nöjes skull.

Dessutom hittade jag på en av sidorna en hel del fakta om narkos, och det kändes väldigt bra att ha läst det innan torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar