3 januari 2010

Jul, nyår och ny tid!

Jul- och nyårshelgen flöt på i vanlig takt. Vi träffade släkt och vänner och hade trevligt. Det är mycket lättare att tänka på annat när man har folk omkring sig. Inte minst barnen är fantastiska på att skingra de jobbiga tankarna.

För var dag som gick blev stunderna när jag INTE tänkte på detta jobbiga fler och fler och tätare och tätare. Tyvärr inser man inte att man mår bra och tänker på annat förrän de mörkare tankarna är över en igen. Men jag blir bättre och bättre på att njuta av stunden och av att åtminstone ha tänkt gladare tankar en stund.

Gick såklart och väntade på - och längtade efter - att de skulle ringa från kirurgen och ha en tidigare tid till mig. Och äntligen, den 30 dec ringde de och hade en tid ledig den 7 jan, nästan 2v tidigare än den ursprungliga planen. Ville jag ha den? Självklart!

Förmodligen får jag gå hem samma dag (om jag inte blir opererad sent på dagen). Vet inte om jag ska vara sjukskriven efteråt, men det får jag väl ta reda på. Jag har semester t.o.m. den 10jan, så innan den 11 ska jag i alla fall inte jobba.

Narkosläkaren som jag pratade med var väldigt bra, förutom att han, innan han fått upp min journal på skärmen sa att de skulle operera bort mitt bröst. Pinsamt för honom, men sannolikheten att det skulle vara bröstcancer är nog ganska stor på "Bröst och melanommottagningen". Och visst, de får gärna ta mitt bröst om det behövs, bara de tar det andra också. Och självklart, det är ju inte fel om jag får veta det först ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar