24 januari 2010

Härlig helg!

Nu är helgen över och jag har inte mått så här bra på länge!

I stort sett inget ont av operationen längre och humöret är, om inte på topp, så i alla fall en bra bit upp.
Väntar på besked om en dryg vecka, och fram till dess hjälper det inte att oroa sig och ställa egna diagnoser (även om det inte är så lätt att tänka positivt hela tiden). Har i alla fall lyckats stoppa undan mycket av oron i ett eget fack av hjärnan i helgen och i stället ägna mig åt att njuta av det jag har nu.

Vädret har ju absolut hjälpt till också!
Igår var vi ute och åkte pulka på förmiddagen. Hittade en jättehärlig backe som även vi vuxna tyckte var rolig. Och jag vågade åka! Har varit rädd att dra upp såret igen, men nu tycker jag att det läkt så bra så nu vågar jag igen. Oj, vad vi åkte, både barnen och Håkan och jag!

På kvällen var vi hemma hos goda vänner. Sååå mysigt! Vi har inte träffat så mycket folk den senaste tiden så nu var det härligt att få sitta tillsammans med goda vänner och äta, dricka och prata medan barnen lekte fint.

Idag fortsatte vi med vinteraktiviteterna. Det finns en jättefin is i Veberöd och Axel har fått ett par skridskor! Idag vågade jag mig också ut på isen med skridskor på fötterna. Härligt! Tyvärr höll jag på att frysa fötterna av mig, så efter 10minuter gav jag upp. Axel åkte ytterligare 20-30min innan vi "slet" honom därifrån.

En skogspromenad i det härliga vädret hann jag också med innan Håkan skulle iväg. Som jag har längtat efter skogen! Finns inget bättre sätt att må bra på! Tankarna får flyga fritt och jag kunde verkligen njuta och må bra!!!

I morgon blir det jobb igen. Jag ska jobba hela veckan, mån-fre, och jag ser verkligen fram emot det.

4 kommentarer:

  1. Låter som att du har haft en härlig helg!!
    Kommer du imorgon eller ska du jobba?
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  2. Vad jag gläds med dig och din familj! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Låter som du haft en härlig helg.
    Viktigt det där med att ge sig tid att njuta och koppla av.
    Skönt att du kunde stoppa undan ororn i ett eget fack, hoppas den kan stanna där hyfsat länge iaf. Förstår att den kommer fram ibland.
    Var rädd om dig.

    Styrkekramar från Cecilia

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig helg ni haft tillsammans!!!
    Hjärtkramar, Gunilla

    SvaraRadera