14 januari 2010

Snart människa igen?

Nu börjar huvudet och kroppen komma ikapp sig igen!

Inte så trött längre och inte särskilt ont alls så länge jag nöjer mig med 2-3 "projekt" om dagen.

Dagens projekt har varit:
- Ett litet brödbak i förmiddags inför lunchen med Eva. Härligt att träffas!
- Promenad tillsammans med världens bästa granne.
- Hämta barnen på dagis och köra för att vaccinera storkillen (vi var inte ensamma, det var fler än 30 före oss när vi kom...). Träffade lite kompisar där. Kul!

Igår kände jag mig nästan lite rastlös och ville ut och träffa folk. "Folkskyggheten" har börjat lägga sig ju bättre jag mår och ju fler som vet hur vi har det. Jag har mest varit hemma den senaste veckan och tagit det lugnt så idag var det roligt att få träffa lite vänner.

Längtar ut i skogen på långa härliga promenader. Fick en liten provrunda tillsammans med grannen idag. Insåg att jag orkar och klarar mer än jag trodde! Skönt. Snart ska jag väl kunna ge mig ut i skogen på riktigt igen! Ser fram emot det. Skogspromenader är läkande för både kropp och själ!

5 kommentarer:

  1. Tack själv för en härlig pratstrund och god mat. Skönt att se att du är så pass pigg som du är. Ses snart igen.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Heja på! Bra med nära vänner som stöttar!

    Skönt att höra att du håller på att bli hel igen!

    Kramar från Vintergatan

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du mår bättre.

    Kram Parthena

    SvaraRadera
  4. Hej, har precis läst din blogg, ser fram emot att se dig tillbaka på jobbet. Kram Susanne MÖ

    SvaraRadera
  5. Hej Ulrika
    skönt att få läsa om hur du har haft det, det var ett tag sedan vi pratades vid, fast vi ses nästan varje dag. du är fantastisk som delger oss detta. Hoppas att allt blir bra.
    Finns på fsk om eller när du vill prata igen.
    Eller kanske i Knytte skogen.
    Kramar Malin

    SvaraRadera