31 december 2010

Nyårsafton

Ännu ett år har gått. Det har varit ett, till stora delar, ganska jobbigt år. Men när jag ser tillbaka på det vill jag ändå se det som ett positivt år med en del dåliga dagar. Varför ska man titta på det dåliga? Jag har en underbar familj, fantastiska vänner, ett roligt jobb...

Årets nyårsfest fick vi hoppa över. Jag kände att jag inte orkade. Framförallt var det bilåkningen som fick mig att backa. Med tanke på hur jag mått idag är jag glad att vi bestämde oss för att stanna hemma. Lite svårt att förstå att jag blev opererad i förrgår. För med tanke på det mår jag nog oförskämt bra. Men jag är öm i magen, det känns extra mycket när jag reser, sätter eller lägger mig. Dessutom har jag fortfarande väldigt ont i den muskel som börjar strax bakom örat och fortsätter ner på ryggen ut mot axeln (kappmuskeln tror jag). Den gör ont när jag sitter, står eller går (dvs inte ligger ner). Fast egentligen är det inte muskeln som gör ont utan muskelfästena. Tog ett beslut innan att jag på måndag ska få tag på en sjukgymnast om det inte släppt.
Sen duschade jag. Fick på mig nyårsblåsan (ja, något annant än mysbyxorna i alla fall). Och var som en ny människa!
Som ganska omgående fick gå och lägga mig och vila en stund...

Nu väntar nyårsmiddagen, lite vin. En myskväll med barnen som fått löfte att vara vakna hela natten. Raketer och champagne. Däremellan - lite vila!

Gott Nytt År mina vänner, och alla jag inte känner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar