17 december 2010

Vila och sortera tankar.

Läkaren tyckte att jag skulle vara sjukskriven för att vila mig, sortera tankar och komma ikapp samt få utrett vad detta är.

Hittills har det inte gått så bra.
Få reda på vad det är... vore lättare om man fick träffa läkare och bli undersökt.
Vila mig... vore lättare utan 3-5 hantverkare som var överallt och sågade, bankade, borrade och lyssnade på radio. Och utan en febrig treåring som behövde vara hemma med mamma (det är förstås mysigt att ha honom hemma, men vila - nej!).
Sortera tankar... Med allt som hänt denna vecka med hatverkare, sjukt barn mm så har jag nästan inte hunnit tänka några tankar alls. Ganska skönt faktiskt.

Det har varit intensivt, och det lär inte bli lugnare framöver. Eller, jo, inte så många hantverkare. Badrummet är nästan klart! Idag har jag duschat här hemma! Första gången sedan den 22 augusti. 117 dagar...
Det är lugnare att slippa våldgästa någon för att få duscha och tvätta. Framförallt har det varit lite jobbigt nu när jag varit sjukskriven. Innan kunde jag duscha på jobb.
Vårt sovrum är också nästan klart. I helgen ska vi flytta ut våra saker där. Stackars Axel ska äntligen få ett eget rum. Han har, alldeles för länge, haft sin säng i vårt sovrum och sina saker antingen på Eriks rum eller i flyttkartonger. Ingen rolig vardag för en 5-åring. Men det skulle ju bara vara så 1-2veckor...

Idag kom ytterligare ett brev från melanommottagningen. En ny kallelse, eller vad man ska kalla det. En bokning av telefontid, eller en upplysning om att läkaren skulle ringa mig på tisdag eftermiddag (bra med väl specificerade tider). Hon kan få ringa precis när hon vill, utom på tisdag eftermiddag. Då ska jag först till hennes kollega på kvinnokliniken, sen till kuratorn. Jag får avboka tiden och hoppas att hon har tid nån annan gång. För mycket att hoppas att det går innan jul? Jag gissar att hon ska berätta om resultaten på blodproven. Eftersom hon bara vill ta det via telefon, känns det inte som om det kan vara så farligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar