14 december 2010

På tisdag...

... den 21 december, ska jag (äntligen) på läkarbesök på kvinnokliniken.
Äntligen betyder inte att jag längtar efter att få, eller behöva, träffa en läkare. Snarare att jag kommer ett steg närmare någon sorts besked om vad som är fel och vad de tänker göra åt det.

Jag har börjat ställa mig in på att denna julen i mångt och mycket kommer att likna den förra. Förra året var jag på melanommottagningen den 16 dec och fick reda på att jag skulle opereras i januari. En fruktansvärd jul med många tankar och mycket oro.
Jag vet inte vad läkaren kommer att säga på tisdag, men jag har ställt in mig på någon slags ingrepp (läkaren på melanommottagningen pratade om ev. skrapning eller titthålsoperation). Jag kan också inse att detta inte kommer att ske innan jul. Oavsett vilket så skulle jag inte kunna få något besked innan jul, så det lär bli en jul av väntan och ovisshet - igen.

Dock tänker jag inte låta oron och rädslan ta över allt igen. Denna julen ska jag njuta av. Jag ska njuta av att det är jul. Jag ska njuta av att ha nära och kära omkring mig. Och jag ska njuta av att ha ett eget, färdigt badrum (hoppas jag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar