6 november 2010

Nu går det undan!

Oj, vad det går! Det är knappt jag hinner med.
I onsdags var jag på återbesök. Igår, bara två dagar senare fick jag kallelsen till CT-PET-undersökningen. Jag ska dit redan på fredag, den 12/11.
Givetvis är jag redan nervös. Framförallt för det besked vi kommer att få senare, men också för själva undersökningen. Nja, inte undersökningen i sig, utan mer hur jag ska klara att ligga still i 45 min efter att ha hällt i mig 1 liter kontrastvätska timmen innan. Förra gången blev jag ju så ofantligt kissnödig. Kommer jag att kunna tänka på något annat denna gång? Nåja, det är skönt att få det avklarat. Nu när det är bestämt att den ska göras är det bara jobbigt att gå och vänta.

Min armstrumpa fungerar bra. Jag tror redan att lymfödemet har gått tillbaka en del. Men visste ni hur mycket man använder händerna varje dag? Jag ska ju använda armen normalt, men det känns inte så fräscht att få mer smuts än nödvändigt på den. När jag diskar och städar kan jag ju använda diskhandskar, men när jag tex lagar mat eller hjälper barnen med olika saker... Det blir många gånger den åker av och på var dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar