30 november 2010

Ännu ett icke-besked och ännu mer väntan.

Det kom ett brev med posten idag. Jag, som tyckte att jag varit lugn och sansad hittills idag, började nästan hyperventilera och fick ta flera djupa andetag för att försöka lugna ner mig innan jag öppnade det.
I kuvertet låg en kallelse till läkarbesök. Nu på fredag, den 3december kl8. Det är 3 dagar till i ovisshet och väntan.

Jag måste skärpa mig och tänka lite positivt. Detta behöver inte betyda ett negativt besked (även om hela min hjärna och kropp skriker att det är så).
Jag vet att läkaren som bestämde att vi skulle göra undersökningen sa att det skulle bli ett återbesök, så kanske, kanske. Jag måste ju ändå hoppas.

Men jag är rädd. Jätterädd.

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att allt kommer gå bra. Skickar med några styrkekramar.

    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  2. Där du är idag var jag för några månader sedan. Det tog mig drygt fyra veckor för att få ett svar från en CT på lungorna.
    Som jag spekulerade, vilken ångest jag hade. Varför ringer de inte? Är det så allvarligt? Förra gången fick jag ju besked på tre dagar... Osv. Det är så fruktansvärt att spekulera och tolka allt att jag verkligen lider med dig.

    Jag försökte tänka positivt:
    Positiva besked prioriteras inte. Positiva besked prioriteras inte. Som ett mantra.

    När jag var där du är nu var jag helt mentalt förberedd för att få ett negativt besked. Och det krävs mycket bearbetning att nå dit. Kanske helt i onödan.

    När det gäller konferensen dina röntgenbilder skulle upp på så är det så på de flesta avdelningar att alla bilder tas upp så att alla läkare kan ge sin syn på saken. Vet inte om det är så hos er men vanligen är det så.

    Jag håller verkligen tummarna för dig!!!!!
    (För mig gick det bra tillslut)

    SvaraRadera
  3. Skickar lite styrka inför morgondagens besök, hoppas på ett bra besök.

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  4. Hej Ulrika! Har med stor oro väntat på att du skulle skriva vad som framkom på läkarbesöket den 3:e. Önskar så innerligt att det inte var dåliga besked så att du får en fin jul med din familj.
    Min dotter fick besked om malignt melanom november -06 så jag vet vad du går genom.

    Önskar en fridfull jul och Gott Nytt År!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera