12 november 2010

Ingen bra start på dagen.

När jag vaknade i morse hade jag en klump i magen. Orosklumpen var tillbaka. Det var dags för CT-PET-undersökningen. Men innan dess skulle jag hinna baka två tårtor, städa lite i huset och ta en skogspromenad.

Jag skulle också se till att jag fick mina arm- och hand-strumpor, så jag ringde till företaget som skulle levererat paketen igår men aldrig dök upp. När jag fick tag i dem har de mage att säga att de var här 13.35 igår. Jag var hemma till 13.45, snickaren var här till 13.40. I och för sig hade han en skrålande radio igång så att jag knappt kunde höra vad jag själv tänkte så det är inte säkert att jag hörde om någon knackade på dörren, MEN vi hade sagt till att de gärna fick lämna pakteten till snickaren och då dennes bil stod på uppfarten och ljudet måste ha hörts i halva Skåne så förstår jag inte hur man bara kan köra iväg. Dessutom hade jag satt upp en stor orange lapp på dörren. En lapp de lämnade här dagen innan som man skulle fylla i om man ville att de skulle lämna paketet när vi inte var hemma. Som sagt, stor och orange satt den på dörren. Idag hade de inga leveranser så om jag ville ha paketet idag fick jag själv hämta det i Ystad.
ARG, ARG, ARG! Fick i alla fall så snällt köra till Ystad (6 mil ToR) och hämta sakerna.

Hann sen baka en tårta, städningen fick vara. Tyvärr också min efterlängtade skogspromenad.

I eftermiddags var jag i Lund och gjorde CT-PET-undersökningen. Fasta 4h före (ni ska tro att jag var hungrig i eftermiddags, en stor portion gröt kl8.15, sen ingenting förrän 8h senare). Lite radioaktiv sockerlösning insprutat i blodet, sen vila 1h innan röntgen och PET-scanning. Hoppas att de inte hittar något!

I kväll skulle jag göra allt det där som jag inte hann i förmiddags + det jag hade planerat att göra i kväll. Dock somnade jag när jag nattade barnen, Håkan lät mig sova, vaknade 22.45 - nu ska jag gå och lägga mig på riktigt. Kanske får vi omprioritera lite, det viktigaste är kanske inte hur städat här är (så länge ingen får allergichockar av dammet) det viktigaste är faktiskt att vi i morgon får en trevlig dag med nära och kära. För...

...imorgon blir det kalas, då fyller lillkillen 3år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar