29 november 2010

Möte

Jaha, nu har de möte.
Om det inte är inställt p.g.a. vädret.
Trädgårdsgången jag skottade i fm är redan igensnöad, på 4h. Snön yr fortfarande utanför fönstret, hårda vindar, de varnar på radion...
Så varför skulle de inte kunna ställa in ett möte?

Dagen idag har varit ok, fram till kl14, då jag vet att deras möte börjar. Jag var på utvecklingssamtal på förskolan i morse. Skönt med samtal där man är överens om var man står och mot vilka mål man ska jobba.
Jag hoppas att de är överens på mötet i Lund också.
Och att de hör av sig med besked till mig SNART! Jag vet egentligen att det är en dum förhoppning att de kommer att höra av sig idag, men den finns ändå. Och oj vad besviken jag kommer att bli när (inte om, utan när...) de inte ringer. Lika bra att vara förberedd på besvikelsen.
Avskyr att vänta. Det är något jag är väldigt dålig på - att vänta. Framförallt när det gäller ett, för mig, viktigt besked.
Undrar när det kan bli dags för ett besked att komma? Om de ringer och ger mig ett besked eller en återbesökstid, kanske i morgon eller på onsdag? Om de ska skicka ett brev med besked eller återbesökstid. Kanske de kan skicka det i morgon eller på onsdag. Om postverket håller vad de lovar har jag brevet här innan helgen. Kanske.
Usch vad detta är jobbigt!

Dags att hämta barnen. Kanske de kan hjälpa mig att skingra tankarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar