8 november 2010

Ta fast trollet!

Lördag kväll: Vi kommer hem sent från en otroligt trevlig halloweenfest. Jag tar som vanligt av mig armstrumpa och kompressionshandske, tvättar dem och hänger dem på tork bredvid varandra.

Söndag morgon: Stiger upp, ska ta på mig strumpa och handske, men handsken är inte där. Vi letar överalllt. Hur kan den försvinna? Kan en sak bara försvinna, förresten? "Ingenting försvinner, allting bara sprids" är väl ett av uttrycken jag minns bäst från skolans kemi. Men vart kan den spridas någonstans?
I och för sig var både barnen och Håkan uppe före mig, men de har inte rört den, påstår de i alla fall. Jag lovade t.o.m. barnen hittelön på 100kr, och inte ens då hittade de den, så jag är rätt säker på att de är oskyldiga.
Återstår bara katterna eller ett litet troll...

Pratade med lymfödemmottagningen i fredags och de lovade att skicka extra som jag kunde ha att byta med, så jag får väl dem i veckan. Men jag skulle behöva den där handsken NU. Ska ta mig till apoteket och se om de har.

Är det förresten någon som vet hur man fångar trollet? Det där trollet som springer runt och gömmer saker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar