6 januari 2011

Två tråkiga och en trevlig...

Vi börjar väl med de tråkiga:

1. I måndags, när jag var ute på promenad hittade jag en fantastisk skridskois bara några hundra meter härifrån. Det var en stor översvämning på en äng, och absolut inte tråkigt, snarare mycket trevligt! Det tråkiga är att det efter dagens snöfall ligger ca 1dm snö på hela den fina isen. Vi får hoppas att någon snäll traktorförare kan förbarma sig över oss och skotta.

2. I eftermiddags började jag plötsligt må dåligt. Blev frusen, började huttra och kände mig allmänt risig. Är det Erik som smittat mig? Han är feberfri i dag, har haft feber sedan i söndags. Eller är det en uppdämd trötthet som kastade sig över mig nu när Håkan är hemma och jag slappnade av? Efter någon timmes vila känns det lite bättre. Jag får väl gå och lägga mig igen, snart.

Och så en trevlig:

- I förrgår ringde de från blomsteraffären och undrade om vi skulle vara hemma, de hade blommor till oss. Håkan skulle ändå köra där förbi strax efter så han körde in och hämtade blommorna. Då var de snälla och stoppade i extra blommor för att de slapp köra. Jag fick en stor bukett härliga tulpaner. Vackert bundna med blåbärsris.
Tack E & D för de fina blommorna!

1 kommentar:

  1. Hej kära Ulrika! Jag har varit inne och läst om dig efter att jag hört från svärmor och har egentligen inget "vettigt" att säga, mer än att jag tänker på dig och det du och din familj ska behöva gå igenom. Tar det aldrig slut? Jag hoppas verkligen att du snart får tillbaka den kraft du tappat när du håller på och tar dig igenom detta. Du vet var jag finns i mailen om du vill "prata" av dig. Många kramar Madeleine

    SvaraRadera