15 januari 2011

Parkerad

Jag parkerade i soffan, fötterna högt, ögonen halvslutna, tidningen i knä´t och en stor kopp te på bordet bredvid mig.
Nyss hemkommen efter en nästan 2timmar lång, underbart härlig skogspromenad. Så trevligt det är att vara ute tillsammans med någon. Mycket hinner man säga, många ämnen hinner man avhandla på en sådan runda. Mysigt!
Och så skönt att känna att kroppen orkar!

Runt omkring mig ligger tvätten som behöver strykas, barnens nya kläder som behöver namnas, julgardinerna som behöver bytas ut, dammråttorna som behöver tas omhand...
Men, jag låter det ligga, åtminstone en liten stund. Njuter av att få "bara vara".
Smutsen finns kvar i morgon också. Det gör däremot inte lugnet i detta huset. Håkan tog barnen med sig till farmor och farfar idag, så jag har dagen helt för mig själv utan några möten med sjukgymnaster, tandläkare och kuratorer. Har "avverkat" en om dagen nu i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar