2 januari 2011

Läkning

Vaknade i morse och kände att det verkligen har hänt något i kroppen. Vilken läkningsförmåga! Både magen och axlarna kändes mycket bättre. Faktiskt så bra att jag hoppade över "godispåsen", både morgon och middag.
Gav mig ut i det vackra vädret. Efter 300m rask promenad vände jag och lunkade hemåt i sakta mak. Inte helt återställd ännu, tydligen.
Lät Håkan skruva ihop garderober i lugn och ro medan jag skötte markservicen här hemma, dvs röjde köket efter mellanmål, hjälpte barnen att duscha och lekte lite. När det var dags att laga middag kände jag dock att jag hade två val: Panodil eller sängen (det är inte mycket det fina tål). Det blev två panodil och middag till familjen.

I morgon behöver Håkan jobba. Han skulle jobbat några dagar förra veckan, men det blev ju inte mycket av det. Jag känner att det är lite för tidigt att vara hemma med barnen själv hela dagarna, så de skulle få vara på förskolan i början på veckan. Underbart med en förskola som bara "fixar" när man verkligen behöver det. Men i eftermiddags fick Erik feber... Jaha, då får väl Håkan vara hemma med sjukt barn. (Eller ska man kalla det "sjuk fru"?) Vi kom fram till att han får köra till jobbet några timmar så får jag och barnen ta det lugnt här hemma. Han kan ju komma hem om/när det behövs. Och fortsätter kroppen att läka i denna takt så blir det nog inga större problem. Då kan jag nog snart prova "alla sporter" som läkaren sa. Kanske jag skulle spela lite squash, det har jag aldrig provat...

1 kommentar: