3 januari 2011

Treårshumör

När jag var på undersökningen inför operation tog läkaren ett cellprov från livmoderhalsen (ett sådant de tar vart 3:e år). Nu har de väl opererat bort det mesta, men han ville ändå att det skulle vara kontrollerat. Jag måste nog fråga varför, när jag träffar honom igen. Det verkade logiskt när han gjorde det, men det kan de väl kolla efteråt?
Idag kom svaret: Ditt cellprov från livmoderhalsen var normalt.

Idag har jag varit hemma med barnen.
Att leva med en treåring kan vara undebart, mysigt, fantastiskt och alldeles.... alldeles.... påfrestande!
När nämnda treåring dessutom har feber och ännu sämre tålamod och humör än vanligt - då kan det bli lite mycket, framförallt om man inte själv är på topp....

Håkan jobbade idag, men VAB:ar de två sista timmarna. Oj, vad det var skönt att få hem honom. Jag var trött. Framförallt i magen, men även i huvudet.
Gav mig ut i skogen. Med stavarna. Det var underbart! Jag gick en rask promenad, kanske bara knappt 1,5km, men nånstans måste man ju börja.

Idag måste vi handla. Kylen börjar tömmas efter julen. Jag skulle tycka det vore ganska skönt att komma iväg en stund, men att handla, hur skulle det gå? Jag får inte bära mer än max 10kg. Har ni någonsin handlat och packat en kasse som väger mindre än så? Funderade på om jag skulle packa över alla varor från kundvagn till bil - en i taget, men ... nej. Känns som om det skulle vara dubbelt arbete, minst. Och ta en evighet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar