24 januari 2011

Att vi visste...

Återbesöket:
Vi skulle bara enas om att vi visste att de visste att vi visste, eller var det att de visste att vi visste att de visste...
Eller hur var det nu läkaren sa?
Hur som helst, nu vet vi att alla vet det de ska veta. Inget onormalt hittades i livmoder, äggstock eller de 20 lymfkörtlar som togs ut vid operationen.
Det kommer att bli en ny CT-PET-undersökning. I mars. För att se så det inte lyser mer i den regionen (eller nån annanstans, för den delen). Jag var stark (&vaken) nog att säga att det får bli efter vår lilla semester som vi ska iväg på i början av månaden. Jag vägrar åka nånstans med väntan på besked hängande över axeln.

Allt som allt tog besöket 15 min. Vad var det att vara nervös över? Jag visste ju vad det skulle handla om. Ändå mådde jag ordentligt illa innan. Illamåendet försvann såklart under tiden vi samtalade med läkaren. Men oj, vad denna oro tär på orken. Jag är helt slut. Känner att jag inte orkar göra någonting vettigt idag.
Ska sätta mig i min fina, sköna läsfåtölj i vårt nyrenoverade sovrum och läsa, vila och samla kraft.

4 kommentarer:

  1. Det var ju det du visste! Men ack så skönt att få höra det från experisen också. Sätt dig i fåtöljen med din goda bok och och bara "va". Kramis Eva

    SvaraRadera
  2. Vetskap är helt klart lugnare för kropp och knopp än tärande ovisshet..
    Vila. Mys. Njut. Läs. Bara vara - Vara dig själv.

    Kram, Gunilla i Gladsax

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrika,
    Hittade din blogg när jag googlade på malignt melanom. Min pappa har precis drabbats av detta och oron har därför gnagt i mig. Men efter att ha läst igenom, i princip, hela din blogg är jag nu mycket lugnare än innan. Du skriver så otroligt bra, informativt och samtidigt med mycket känslor. Du verkar vara en riktig kämpe och jag är säker på att du kommer vinna över den dumma sjukdomen. Jag känner nu att jag har massa kraft att vara ett stöd för min pappa i hans kamp. Jag kommer att fortsätta läsa din blogg då den känns som ett stort stöd. Tack.

    SvaraRadera
  4. Det finns en utmaning åt dig i min blogg

    KRAM Cecilia

    SvaraRadera