7 mars 2010

En apelsin i armhålan?

Åtminstone känns det så. Som att jag går omkring med en apelsin i armhålan alltså. Det gör inte särskilt ont, är bara ganska obekvämt och obehagligt. Det är väl sårvätska som samlats i "sårhålan" (jag älskar när jag får använda det ordet). Kanske får jag ge mig in till Lund i veckan så att de får ta ut det. Vi får väl se om kroppen klarar av att fixa det själv eller inte. Jag var inne och visade det i fredags och då tyckte de att det såg bra ut, inte särkilt mycket vätska alls, men det har blivit mer i helgen.

Träffade också kuratorn. Jag är så glad att vi har "hittat" henne. Hon är fantastisk! Säger precis rätt saker. Det är inte ofta hon kommer med teorier om hur saker och ting är, men när hon gör det träffar hon alltid mitt i prick. Nästan kusligt. Hon kan verkligen sitt jobb! Tömde mig helt hos henne, och när jag kom hem var jag så slut att jag var tvungen att lägga mig och sova.

Annars har vi haft en intensiv helg med städning, bak och annat pyssel. Avslutade idag med födelsedagskalas för Axel och Håkan.

Imorgon ska jag jobba. Ska bli kul. Vi får väl se om jag kan göra nån nytta... I slutet av förra veckan kände jag att det började bli dags. När man börjar planera sjukskrivningsdagarna som om det vore semester man hade framför sig - då är det dags att börja jobba!

2 kommentarer:

  1. Hej, härligt att du ska jobba imorgon. Tyvärr är jag inte på jobbet. Ha en bra dag på jobbet imorgon. Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Välkommen till jobbet! Eva

    SvaraRadera