4 mars 2010

Att testa gränser...

Det är inte bara barnen i det här huset som testar gränser. De senaste dagarna har jag testat mina gränser för att se vad jag klarar av. Hur mycket jag klarar av. Jag får väl erkänna att jag dagtid överskattar min ork och på kvällarna får betala för det.

I måndags sov jag till 10.20. Sen orkade jag vara människa resten av dagen.
I tisdags höll jag igång utan middagsvila från 6.30. Jag klarade det ända till 18.30 då jag var helt slut, både fysiskt och psykiskt. Kollapsade på sängen och sov 1h och var sen ok under resten av kvällen.
Igår, onsdag, var jag lite piggare. Höll igång från 6.30 till sen kväll, men fick betala genom att ha ganska ont i och runt "sårhålan" på kvällen.
Är tydligen inte så pigg och stark som jag tror och vill vara.

I dag fick jag för mig att det vore trevligt att hitta nån mer som jag, som kämpar med och mot samma skit som jag, nån som också bloggar.
Googlade...
Jag vet att jag lovat att aldrig mer göra det, men nu var det ju för en bra sak....
Tyvärr blev det inte så bra. Jag hittade tre bloggar som jag kikade in i, men ingen av dem hade nån vidare positiv utgång. Jag läste inte så mycket i någon av bloggarna, men tillräckligt mycket för att få en stor klump i magen och för att fantasin skulle skena iväg.
Flydde från datorn och gick och la mig på sängen och läste min bok för att skingra tankarna. Håller just nu på med en bok på engelska där författaren, trots att det är en lättsmält roman, använder ganska mycket fackord och uttryck om trädgårdsarbete och anläggning. Väldigt bra att vara tvungen att lägga all fokus på boken när tankarna vill skena iväg. Efter ett tag hörde vår granne av sig och ville ut på en promenad i det fina vädret. Det blev nog min räddning för dagen!

Nu har jag i alla fall fått tid för återbesök hos läkaren. Den 23 mars kl9 ska jag dit för att få besked om vad de hittade vid operationen och hur de planerar att gå vidare. Sedan tidigare har jag redan en tid för återbesök hos sjukgymnasten kl 11.30 samma dag. Vad ska vi kunna klämma in däremellan? Besök hos kuratorn? Besök hos...? Eller bara en fika?

2 kommentarer:

  1. Besök hos mig får du mer än gärna klämma in...Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Kroppen mår bra av både aktivitet, vila och fika..
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera