16 mars 2010

Alfons Åberg på besök?

Halva arbetsveckan är nu avklarad. Jag är TRÖTT på kvällarna, men det är en skön trötthet, en trötthet som kommer av att jag faktiskt har uträttat något.

I dag hade jag en tid i Lund för att tömma ut mer lymf- & sårvätska, men i samråd med min sköterska lät jag bli att köra dit. Först igår började jag känna att det spände lite i sårområdet. Förmodligen är det så att vätskan först nu har fyllt upp min favoritkroppsdel sårhålan, och nu börjar spänna ut mer. Jag ska låta det gå några dagar till innan jag låter dem tömma. Ju färre stick desto bättre (ur bakteriesynpunkt) och dessutom får jag väl ge kroppen en chans att jobba själv och ta hand om det. Och än så länge känns det bara som om jag har en liten citron i armhålan. (Innan operationen pratade min sköterska om känslan av att ha en handboll i armålan, men så länge tänker jag inte vänta.)

Nu ska jag gå och lägga mig. Det är tidiga morgnar och, av nån anledning som jag inte förstår, så blir kvällarna alldeles för sena, men nu är det i alla fall dags. Jag ska bara svara på några mail, slå in ett paket, packa barnens saker inför i morgon, göra min sjukgymnastik... (ska bara, ska bara - Alfons Åberg)

3 kommentarer:

  1. Handboll i armhålan??? Nej åk in och töm innan dess. Att ha saker som man bara ska göra är bra. Annars sätter man sig gärna framför datorn och spelar nåt helt knasigt spel. Gör vad du känner för! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Känner igen det med "ska bara". Sen när barnen säger "ska bara" vill man inte höra dettta! Typiskt eller hur.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. "Ska bara och ska bara" - ska bara ta hand om dig själv och din familj..!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera