2 oktober 2011

Bra helg

Trots allt har vi haft en bra helg. En riktigt bra helg.
Vi hade sedan innan bjudit hem släkten, dvs min pappa, min syster med familj samt svärföräldrarna på födelsedagsfika i lördags eftermiddag. Ja, jag fyller år mitt i denna röra 40-light, (eller 39 för dem som föredrar att använda mer exakta siffror). Ett tag kändes denna sammankomst oöverstiglig, men å andra sidan var alternativet - att ställa in det - ännu värre med besvikna, gnälliga barn som följd.

Vi gjorde det lätt för oss. Lite köpebullar, en kak-letar-runda i frysen (ganska många fynd gjordes här) och i stället för tårta: glass, maränger, grädde, bär, strössel och chokladsås. Bär mig lite emot att göra det så lätt för mig, jag som älskar att stå i köket och baka och pyssla. Men det var gott. Gott, gottigott, gott - eller hur var det nu han sa?

Vi fikade, pratade och umgicks. Barnen lekte. Precis som det brukar vara vid vanliga familjesammanskomster - och det var ju faktiskt vad det var.... en helt vanlig familjesammanskomst.
Fram emot kvällen packade vi ryggsäckarna och gick en bit upp i skogen, till mitt favoritställe vid favoritbäcken. Där har någon byggt en liten lägerplats med grillplats. Denna utnyttjade vi nu och grillade korv. Mysigt! Mat är så mycket godare när man äter ute.
Vi var där tills det mörknade. Sååå härligt. Varför gör vi inte så oftare?
Skogen ger ett sån´t lugn. Där mår man bra!

Idag har varit en trädgårdsdag. Underbart väder, vi har varit ute hela dagen, utom en liten stund då vi spelade kort.

Kunde ha varit en perfekt helg om inte...
Om inte de där tankarna hade legat och gnagt i bakhuvudet.
Men, förutom att tankarna tidvis maler och maler, så har helgen faktiskt varit helt underbar!

1 kommentar: