20 oktober 2011

Jobb

Nu är det en vecka sedan jag (äntligen) kunde komma igång och jobba igen. Jag har skrivit det många gånger förr och måste skriva det igen. Jag älskar mitt jobb!
Förra torsdagen började jag jobba igen. Det var en härlig dag på jobbet. Ganska mycket att göra även om trafiken börjar gå ner efter sommarens toppar. Efteråt var jag trött. 6-åringen var också trött efter en tuff dag i skolan (det visste jag dock inte då utan trodde att det var 6-års-trotsen som blommade) och vi hade många konflikter här hemma på eftermiddagen. Eller egentligen bara en enda konflikt - ihållande från stunden då jag hämtade honom på fritids till det var sängdags. Vilken tur att jag kunde skjutsa lillebror till kvällsaktiviteten så att 6-åringen fick lite lugn och ro hemma med pappa.

Sen dess har det rullat på. Jobb, skola, förskola, barnens aktiviteter, utvecklingssamtal, föräldramöte, träning, handla mat, städa, tvätta, diska, damma ... Vilket härligt liv!

Och idag är det Internationella flygledar-dagen! (inte för att jag vet vad det innebär eller vad det ska vara bra för, men det är kanske en bra anledning att fira...?)
Detta la en kollega på sin Facebooksida:
October 20th is a very important day for the professionals who have more peoples lives in their hands at a time ...than a surgeon during his all life. I am happy and lucky to have the job like this and to have people like you around!!! Hope everyone will find his way to celebrate!!! Happy International Air Traffic Controllers Day !!!

1 kommentar:

  1. Jag har en litet gnällig sex-åring jag med. Han kommer hem och suckar och säger att han är "tröttgnällig". Ja, det är nog precis det han är.

    Så härligt att du kan njuta av vardagen!

    SvaraRadera