6 oktober 2011

Trött på tårar

Nu är jag så fruktansvärt trött på de tårar som titt som tätt orsakar översvämning i mina ögon.

I tisdags var jag uttråkad. Tänkte att de kanske var dags att börja jobba igen, eller i varje fall åka till jobbet och bara vara där. Mådde ganska bra trots all oro.

Igår fyllde jag år. Blev uppvaktad på sängen på morgonen. Mysigt. Gissar att yngste sonen inte fått välja present, för jag fick inte en enda rosa vas...

När jag sedan lämnade på förskolan ställde en annan mamma en helt vanlig fråga till mig. En fråga gällande barn och förskola, men mitt i detta började tårarna rinna. Sen fortsatte de rinna från och till under förmiddagen. Varför? Så onödigt, så tråkigt och så jobbigt!

Då tog jag beslutet att det INTE blir nåt jobb för mig just nu.
Att fälla en tår på jobbet är väl ingen fara...
Alla förstår, det gör inget om du gråter lite...
Blir det jobbigt får du gärna gå in i ett rum och "gömma" dig...

MEN NEJ!
Det jobbiga är inte att fälla en tår. Det jobbiga är att jag inte vet om jag kan sluta gråta om jag väl börjar. Och gråta floder på jobbet - det har jag gjort så det räcker. Det vill jag varken utsätta mig själv eller nån annan för.

Avslutade födelsedagen på bästa tänkbara sätt. På grekisk restaurang i Lund, med familjen samt min syster och hennes barn. Oplanerat men mycket trevligt och gott!

3 kommentarer:

  1. Här är en till som grinar för allt.

    Varm kram och ett grattis på födelsedagen i alla fall!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej kära du ! Om det rinner över- och du ej vet om du kan stoppa det- jo - DÅ har din själ - hela du fått mycket mer en den / du kan tåla. Är glad för att du inser att jobbet inte är något just nu då. För det typiska r ju att man i perioder kan må rätt så bra- men ingenting behöver hända- och tårarna kommer. Jag hade det slik efter sommaren- skrev om det lite i går på bloggen- och då förstod jag att det nog inte hade varit bra timing att sluta med antidepressiva innan sommaren.....
    Lycka till - jag krysser fingre og tär for deg- som vi säger på norsk : )
    Klem Ingrid

    SvaraRadera
  3. Kram och grattis på din födelsedag!

    SvaraRadera