20 september 2010

Sjukgymnasten är trevlig och duktig

På onsdag ska jag till sjukhuset. Till lymfödemmottagningen. Jag ringde dit i slutet av sommaren då det började spänna och göra ont i min högra underarm. Jag misstänkte att det kunde vara början på lymfödem.

De har lång väntetid på detta ställe och först nu ska jag få träffa en sjukgymnast. Mitt onda i underarmen övergick ju till en infektion (inte blodpropp) som hävdes med hjälp av penicillin. Efter den kuren försvann allt det som spände och gjorde ont.

När jag nu, flera veckor senare, fick kallelsen till sjukgymnasten ringde jag dit. Jag tänkte att det kanske är onödigt att jag, som inte har några besvär alls, ska ta upp en tid som är så svår att få. Men sekreteraren tyckte annorlunda. Hon tyckte absolut att jag skulle komma, "nu när du väl fått en tid, det är ju inte så lätt". Nej, precis - kanske skulle någon med större behov få den tiden? Nej, "kom du - sjukgymnasten du fått tid hos är både trevlig och duktig" - så på onsdag är det alltså dags.

Vi får se vad de tänker göra. Mäta, känna, sträcka, dra... Kanske har hon några bra tips på vad jag ska göra om jag börjar känna obehag igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar