12 september 2010

Myggbett...

... har jag överallt, många. Bara på vänster kind har jag 4 st kliande myggbett. Inte heller pannan, halsen, händerna eller benen blev förskonade. Jag har t.o.m. ett mellan tårna. Det KLIAR!

Men förutom att det kliar lite överallt så känner jag mig väldigt harmonisk. Jag har i helgen varit på kurs, eller läger, eller en kombination av de två. Jag har, tillsammans med en massa andra "trevliga & glyttiga" personer, varit på ledarutbildning med friluftsfrämjandet.

Det var intensivt. Från fredag kväll till söndag kväll. Aktiviteterna började kl7 på morgonen och avslutades med lägerbål som började kl21. Förutom några timmars sömn på nätterna hade vi bara paus för att äta.
Det var en fantastisk kurs, en underbar helg. Vi har lekt, sjungit, orienterat, byggt vindskydd, slagit knopar, och inte minst - skrattat. Helt enkelt, levt friluftsliv - varvat med teori. Och självklart fick vi träffa Skogsmulle.

Vi som ville, sov i vindskydd. Första natten fick grannvindskyddet besök av en ekorre (tror vi att det var) som skuttade runt en stund på deras magar. Annars hade vi bara sällskap av myggen. Jag har aldrig någonsin sett så mycket mygg på en gång. Trots att vi mer eller mindre dränkte in oss i myggmedel räckte det inte.

Som sagt, det var en underbar helg.
Nu är jag trött. Mentalt fullstoppad. Men ändå glad, avslappnad och harmonisk!

HEJ KOLLIKOK!

1 kommentar:

  1. Jag hittade en bra sida där det står lite om myggbett, för framtiden :-) hatar också myggbett.

    SvaraRadera