22 september 2010

Överens!

Sjukgymnasten var trevlig! Om hon var bra eller inte på sitt jobb har jag svårt att bedöma, men det kändes så. Och trevlig var hon i alla fall.
Och hon undrade, precis som jag, varför jag var var där.

När jag kom dit ställde hon några frågor, gjorde de undersökningar de gör för att konstatera om man är svullen i armen. Det är jag INTE! Alltså - inget lymfödem. Hon kände och klämde och hittade inget konstigt. De spänningar och sträckningar jag kände innan trodde hon kunde vara lymfkärlen som varit irriterade.
Innan vi skulle gå förklarade hon igen att allt verkade normalt - det kändes som om hon försökte lugna mig. Då berättade jag för henne att jag försökt avboka tiden men att deras sekreterare tyckte att jag skulle komma.
Hon muttrade något om att det hade kanske varit bra om denna sekreterare meddelat henne så att hon och jag kunde talats vid per telefon istället och någon annan fått tiden. Någon som behövde den bättre än jag. Jag kunde inte annat än att hålla med!

Dessutom hade det ju kunnat bespara mig en del nervositet. Jag vet egentligen inte varför jag var nervös inför detta, men det var jag. Lite i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar