29 augusti 2010

Penicillinet slut!

Idag har jag tagit den sista penicillintabletten (för denna gång). Skönt att det är klart nu. Tre gånger om dagen - inte i samband med måltid. Hur ska man komma ihåg det? Tur att någon har uppfunnit mobiltelefoner med alarm. Och att min panikköpstelefon hade denna finess.

30 tabletter Kåvepenin. Det gjorde nytta! Svullnaden och rodnaden i armen är helt borta. Lite öm är jag fortfarande i underarmen om jag böjer den bakåt/neråt och sträcker ut den helt. Men, som någon sa, "Låt bli att göra så, då". Klokt, eller hur?

Mentalt är jag dock inte helt återställd i armen. Vågar inte riktigt ta i fullt ut. Har inte vågat ge mig på styrketräning ännu. (Eller är det kanske latmasken som är försiktig?) Lite simning har det dock blivit. Måste ju se till att bli ren, nu när vi inte har nån dusch.

Sju veckor utan dusch och tvättmaskin... EN vecka avklarad! Bara att hoppas att det inte blir några förseningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar