6 augusti 2010

Sinnesro

Jag har jobbmjukstartat!
Varvar jobb och föräldraledigt nu i början av augusti. Jobbar några dagar i veckan.
Härligt att få jobba, att kunna jobba. Men det är klart, några veckor ledigt till hade ju inte varit fel...

I början av veckan hade jag och barnen ledigt. Tre mysiga dagar som vi verkligen njöt av; mysdag med både lunch och fika i Ystad. Lek med nyvunna vänner i Höllviken. Bad i Sjöbo. Härligt!
Nu väntar några lediga dagar. Man ska inte förta sig.

När jag i tisdags träffade Elisabeth pratade vi mycket, mycket medan barnen lekte. Tack för en trevlig dag!
Flera gånger kom vi in på innehållet i "Sinnesrobönen". Tänk vad bra den är, vad mycket den säger med några få ord. Jag var tvungen att googla den när jag kom hem och upptäckte då att den är mycket längre än de få rader vi brukar använda. Den var fin, mycket fin, men det är ändå de första raderna jag kommer att fortsätta tänka på som sinnesrobönen.

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden.

1 kommentar: