12 augusti 2010

Sista sommardagen

I morgon har vi vår sista gemensamma sommarlovsdag. Vi har haft mycket ledigt tillsammans. Men i morgon är det vår sista gemensamma ledighetsdag (för denna sommaren). Till helgen ska jag jobba och sen rullar det igång. Så alltså, imorgon...

Vad ska vi då göra av vår sista, gemensamma sommarlovsdag? Jo, vi ska städa, städa, städa och städa. Och rensa och röja...
Om lite drygt en vecka kommer snickaren och ska påbörja den renovering som är så efterlängtad. I de rum som ska renoveras har vi många, många, många saker. Vet inte riktigt hur och var allt ska få plats under tiden, men det löser väl sig. Vi måste i alla fall ta bort allt därifrån.

Om vädret vill så blir det nog en del trädgårdsarbete också.

Kanske kan det också bli en tur till badet. Axel kan nästan simma nu, och det är dumt att inte utnyttja varenda tillfälle att öva.
Dessutom behöver JAG simma. För några veckor sedan tappade jag ett vedträ på armen (farligt att köra ved), det syntes inget men spände som om jag hade en ordentlig svullnad. Känslan av svullnad försvann inte och nu har den känslan spridit sig ner i underarmen. Givetvis är det "fel" arm, dvs den där jag opererat bort lymfkörtlarna, och det får mig att oroa mig för begynnande lymfödem vilket inte verkar så trevligt. Jag har pratat med lymfödemmottagningen i Lund och ska få en tid där. Men jag har märkt att obehagskänslan i armen försvinner efter några hundra meter i bassängen, alltså; jag behöver simma! (Slutgnällt för idag.)

Vi ska nog kunna sysselsätta oss i morgon.

Både badet och trädgårdsarbetet är till viss del beroende av vädret. Den gamla devisen "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" gäller inte mig när jag ska göra saker för mitt höga nöjes skull.
Just nu har vi ett ordentligt åskoväder här. Vackra blixtar, höga knallar och ordentliga skyfall. Det är fascinerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar