27 mars 2011

Energi!

Åh, vad det är skönt att ha fått det positiva besked jag fick i torsdags!
Nu mår jag bra.
Har verkligen njutit av dagarna.
Men i torsdags var jag trött. Hade verkligen inte förstått hur spänd jag var innan. När jag kom hem från Lund, vid lunchtid säckade jag ihop totalt. La mig på sängen och bara låg i över 2h. Orkade inte ens svara i telefon. Sen återvände kraften, och dagarna sedan dess har varit fulla av energi.
Jobbade i fredags. Jag älskar verkligen mitt jobb, även om det är på tok för tidigt att börja jobba 06.15. På kvällen var det kille-kväll med tjejerna på jobb. God mat och trevligt sällskap. Och många killerundor!

Igår var energin på topp! Putsade alla fönster, invändigt och utvändigt. Orkade dock inte mellan. Räknade efter att vi har 19 fönster (egntligen 20, men det i carporten lyckas jag oftast glömma). I dag fick jag putsa om några av dem...
Idag blev det lunch på Byakrogen i Blentarp. Gott!
Några av trädgårdsmöblerna fick flytta ut i solen.
En härlig promenad i skogen då jag bara var tvungen att sitta en lång stund på den lilla bron över den lilla, porlande bäcken och bara lyssna på vattnet, fåglarna och vindens sus i träden. Underbart, det är sådana stunder som fyller mig med energi!

I början på april ska jag till sjukgymnasten med min arm. Den har blivit lite sämre den senaste tiden tror jag. Den skulle kunna bero på att jag var lite slarvig med att använda armstrumpan ett tag (jag skulle bara använda den halva dagarna eller varannan dag, men det blev nog ännu mindre än så). Nu använder jag den hela tiden, så får vi bara hoppas att det hjälper.
Samma dag har jag en tid hos kuratorn. Hade först tänkt avboka den och ta semester helt och hållet från den delen av sjukhuset. Men tänkte sen att det kanske var bra att prata lite med henne. Kanske få några förhandstips på hur jag ska hantera de eventuella ångestmonster som kan få för sig att hälsa på. De har ju en tendens dyka upp när man minst anar det.

2 kommentarer:

  1. Hej kära Ulrika.
    Vi är så himla glada att allt har gått så bra för dig och din kära familj. Hoppas nu du kan helt släppa detta o bara njuta av den ljuvliga tid vi har framför oss. Vi önskar er allt gott. Varma hälsningar från Mary leydy och Helene.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga besked du fått! Nu kan du njuta av livet och våren igen. Väntan på besked är det värsta som finns.....

    kram
    viktoria

    SvaraRadera