24 mars 2011

Helt ren!!!

Morgonen var ganska tung. Svårt att tänka på något annat än återbesöket. Svårt att släppa tankarna på att de skulle kunna ha hittat både det ena och det andra. Samtidigt kunde jag inte stoppa de postitva tankarna heller, de som började med att "när jag väl fått höra att allt är ok...". Självklart ville jag inte stoppa dem, det är nog bara så att man vill skydda sig själv från att falla alltför hårt om det nu skulle vara ett negativt besked. Man vill på något vis förbereda sig.

Nu behövde jag inte falla. Läkaren hade bara positiva besked att komma med. CT-PET-undersökningen var HELT REN!!!!! Hon berättade att det egentligen var dubbelt positivt att den var helt ren. Dels visade det att det inte finns några ansamlingar av aktiva cancerceller i min kropp, och det är ju huvudsaken. Dels kan kroppen ibland reagera efter en operation och ge indikation på "något" i området där man blivit opererad. Om det visar något där kan man ju inte vara säker på om det är en operationsreaktion eller om där finns elaka cancermonster. Men nu vet vi. Där finns inget!

Nu ska jag ha semster från sjukhuset ända till i slutet av sommaren (hoppas jag). Ska inte på nästa återbesök förrän i augusti nästa gång.

Men nu tror jag i alla fall att jag vet varför jag har mått så pass bra inför detta återbesök. Jag bara måste ju vara synsk, eller hur? Bara inför ett (1) tidigare återbesök har jag varit lugn och mått ok. Den gången fick jag också ett positivt besked. Tja, Elisabeth, jag vet att du inte tror att jag är synsk, men man vet ju aldrig. I ärlighetens namn måste jag väl erkänna att jag inte tror ett dyft på det själv heller. Men jag tycker att det är ganska roligt att nämna mig själv och ordet synsk i samma mening. Ni som känner mig vet att åtminstone jag själv ser mig som en jordnära person, och i den självuppfattningen ingår inte "att vara synsk".

Trots att jag mått så pass bra märker jag nu hur spänd jag varit. Nu efteråt är jag helt slut. Känner mig som en urvriden disktrasa. Tror att jag ska gå och lägga mig en stund innan jag hämtar barnen på förskolan.

4 kommentarer:

  1. Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Massor med kramar till dig!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Åhh så skönt. GRATTIS

    KRAM Cecilai

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis Ulrika! Skönt att du slapp vänta länge på de goda nyheterna!
    Nu kan du njuta av vårsolen och kommande sommar!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Åååh, vad jag gläds med dig och familjen!! Fira det stort!!

    Massor av kramar, Gunilla

    SvaraRadera