31 oktober 2010

Kan man trolla bort dagar?

Vi har haft en underbar helg i storstaden Malmö! Barnfritt.
Igår var vi och såg Spamalot, en otroligt rolig föreställning. Middag på Lilla torg - vi satt utomhus, varmt och skönt tack vare gasolvärmare i massor. Övernattning på hotell - vilken lyx!
Denna helg var min födelsedagspresent, och jag har verkligen sett fram emot den, inte minst hotellfrukosten.

Men... det blev inte den fantastiska hotellfrukost som jag sett fram emot. Och det var inte hotellets fel. I morse när jag vaknade hade jag sällskap. Inte bara av min älskade make utan även av det fruktade cancerångestmonstret. Vad hade det på vårt hotell att göra? Så - i stället för att njuta länge och väl av en underbar frukost stoppade jag snabbt i mig lite mat med tårarna rinnande nerför kinderna. Hur kul är det?
(Annika, jag erkänner, jag hade FEL. Monstret blev inte mindre. Pilutta mej.)

Nu har jag fått inse att jag nog gör bäst nytta långt från alla människor tills återbesöket är över. Inget jobb för mig, inget annat roligt heller för den delen.
Kan man trolla bort tre dagar? Någon som vet hur man gör och kan hjälpa mig? Jag vill bara ligga långt ner under ett täcke och slippa visa mig för någon när jag är så här gnällig. Göra mitt bästa för att ta mig igenom dessa dagar, bara genomleva dem, överleva...

1 kommentar:

  1. Åh, fina du!!!!!!!!!! Vad kan jag säga mer än att jag vet PRECIS hur du känner!För min del kan det hjälpa att försöka distrahera tankarna- förra veckan beställde jag en massagetid dagen innan återbesöket. Sedan blev jag helt slut och sov faktiskt gott den natten. Men visst dyker monstret upp när man minst anar det?! Du lyckades ju iallfall få se Spamalot i lugn och ro. Jag var nere och såg den förra helgen! Vilken medicin för själen. Förresten, hyr en massa roliga filmer som tvingar dig att skratta.
    Kramar i massor!
    Annika

    SvaraRadera