27 oktober 2010

Dags för återbesök

I början på sommaren när jag var på återbesök sa läkaren att jag skulle på nytt återbesök i september-oktober. Nu har snart oktober gått och jag har funderat på om det snart är dags. Jag har dock inte sett till någon kallelse ännu. Jag har dragit mig lite för att ringa dem. Jag vet ju hur jag mådde i somras innan jag skulle på återbesök...

Igår tog jag i alla fall mod till mig och ringde till melanomteamet i Lund. Jag fick en tid den 3 november. Det är redan nästa vecka! Skönt att inte behöva gå och fundera på det så länge. Kanske hinner jag inte ens bli nervös? Vet egentligen inte vad jag ska vara nervös för. Det är ju bra att de håller koll!

Sjukgymnasten har ännu inte hört av sig, konstigt tycker jag, men försöker intala mig att det handlar om att jag inte är något allvarligt fall...
Jag var och simmade igår, svullnaden i armen blev varken bättre eller sämre. Men ryggen! De första 100m var en pina, varje simtag gjorde ont. Nästa 100m kändes bättre och sen blev det bara bättre och bättre. Efter 1000m kände jag inget ont alls! Tänk - jag simmade bort det onda!

Och dessutom - idag dök elektrikern upp. Och en snickare. Nu händer här saker! Wow! Tänk vad mycket de får gjort bara de är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar