26 oktober 2010

I väntans tider...

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, säger man ju, men jag undrar jag. Det är tråkigt, segt och irriterande att behöva vänta, vänta, vänta.

Just nu väntar jag på att en sjukgymnast på lymfödemmottagningen ska ringa. Jag var ju på undersökning där för ca en månad sedan och då var allt tipp topp; såg jättebra ut. Förra veckan var jag lite öm vid tummen och i helgen blev ovansidan av handen ordentligt svullen. Även underarmen är svullen. MEN jag har inte ont, jag känner inte mycket "tyngdkänsla i armen" eller nåt annat av de problem jag kunde läsa mig till. Bara svullnad. Dags att ta tag i detta! Vad ska jag göra åt det? Vila? Hålla igång? Träna? Använda stödstrumpa! Måste i alla fall prata med den där sjukgymnasten - om hon bara ville ringa...

Väntar också på att en elektriker ska behaga dyka upp. Han skulle komma på morgonen. Nu är klockan 11 och morgonen är över för min del i alla fall. Jag pratade med snickaren igår och eftersom han inte skulle vara här på förmiddagen lovade jag att visa elektrikern vissa saker. Men nu är jag trött på att vänta...

Dessutom har jag ont i ryggen. Låg konstigt natten till igår och hade riktigt ordentligt ont i ryggen och nacken igår. Men den smärtan är inte farlig, jag vet ju att det går över. Det är bara jobbigt och irriterande, och det kan jag ju ta! Idag är det bättre, så nu ska jag strunta i att ägna mitt liv åt att vänta och gnälla och istället satsa på att göra nåt konstruktivt.

1 kommentar:

  1. Hoppas lite kramar kan hjälpa!

    Gunilla i Gladsax

    SvaraRadera