19 september 2011

Blodprov - igen

Idag har jag lämnat blodprov inför återbesöket - igen.
Jag fick ju besked i våras att jag skulle bli kallad till återbesök i slutet av sommaren, augusti, och att jag innan dess skulle lämna ett blodprov. Lydig som jag är lämnade jag blodprovet den 10 augusti och har sedan dess gått och väntat på kallelsen.
Förra veckan kom den. Tillsammans med en ny remiss till blodprovstagning.

Givetvis börjar frågorna snurra i huvudet. Det gör de alltid inför ett återbesök. Och att jag skulle ta (ytterligare) ett blodprov gjorde ju inte att frågorna blev färre.
- Blev det nå´t fel på det förra provet?
- Blev det förra provet förstört i och med att jag inte lämnade det förrän mitt på dagen? Transporten till Lund går kl 8.30 på morgonen och detta skulle alltså få ligga på VC till dagen efter, dock skulle det inte vara något problem.
- Var det något fel på remissen förra gången? Jag har för mig att de bara tog ett prov då, idag var det två rör.
- Har något hänt med vidarebefordringen av resultaten, så att de inte nått fram? Södra/sydöstra Skåne har ju haft lite strul med en del av sina journaler den senaste månaden.
- Har det gått för lång tid sedan provet togs?
- Visade något av värdena att något är fel så de vill ha ett nytt prov för att kunna se skillnad?

Jag kan inte göra mycket annat än att vänta och undra. Försöker att inte fundera för mycket, det blir bara jobbigt.
Tiden jag fick passade inte särsklit bra med tanke på jobb, dagis, fritids - men om man skulle blivit kallad i augusti och får en kallelse till den 27 september, då ringer man inte och försöker omboka denna.

1 kommentar:

  1. Tror du inte att de helt slentrianmässigt skickat med en blodprovsremiss? Tråkigt att behöva göra om proverna.....

    Jag ska själv på återbesök på onsdag i nästa vecka. Jag ringde själv till onkologen för att efterlysa blodprovsremiss. Men icke. Det ska inte göras inför det här besöket. Tydligen ska man inte det på år två. Märkligt och inte helt konsekvent eftersom jag vet att andra (läs Elisabeth :-)) tagit blodprover inför motsvarande läkarbesök för en månad sedan.

    Ja, kontentan av min kommentar är att du ska inte oroa dig alls. Utan bara snällt gå och ta dina prover.....

    Jag håller tummarna för att allt går bra på dit återbesök!

    Kram

    SvaraRadera