8 juni 2010

Energinivå: låg

Idag mår jag ganska mycket bättre. I hjärnan alltså. Inte så många cancertankar som virvlar omkring. Däremot känner jag mig seg. Energinivån i kroppen är låg, riktigt låg. Det kan ju inte vara för att jag sover för lite, för sover det gör jag. Sover gott, sover mycket, sover länge.

Jag hade starka funderingar på att jobba i eftermiddag, till det hade energin räckt, det är ju inget fysiskt krävande arbete jag har. Men tyvärr litar jag fortfarande inte riktigt på min hjärna. Skulle den klara att hålla borta spöken och monster för att istället fokusera på flygplan? Ja, förmodligen. Men förmodligen räcker inte i mitt jobb, så jag håller mig hemma idag också.

Efter en lång sovmorgon och lite frukost tog jag mig ut i skogen. Det är sååå skönt att bara låta benen gå, gå, gå...
Jag orkade också med lite ogräsrensning och plantering. Dahlialökarna höll på att torka bort, de var tvungna att komma ner i jorden. Innan de kunde sättas måste ogräset bort. En liten smal rabatt, bara 3m lång.

Nu väntar duschen, lite lunch och sen ska jag vila middag innan jag hämtar barnen på förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar