1 april 2010

Nu räcker det!

Nu får det vara nog!
Sluta meddetsamma!
Enough is enough!
NU RÄCKER DET, SA JAG!

Jag vet inte riktigt vart jag ska rikta mina ord och uppmaningar, så det får bli hit.

"Gud lägger inte större bördor på våra axlar än vi orkar bära."

Är det till Gud jag ska vända mig kanske jag borde vara mer ödmjuk.
Men, ärligt talat, har jag inte fått så att det räcker för ett bra tag framöver nu?

Barnen är hos farmor och farfar idag och i morgon. Håkan slutar tidigare idag och är ledig i morgon. Vi har bokat bord på Sankt Markus vinkällare i kväll för en god middag på tu man hand.
Vi ska börja röja och rensa i vårt "skräprum" så att den stora renoveringen kan börja.

Men, men, men, de planerna gick i stöpet.

Igår eftermiddag rev Erik mig i ögat. Det gick inte över på en stund som det brukar göra och det blev värre framåt kvällen. Natten var fruktansvärd, jag hade jätteont. Vårdcentralen i förmiddags, det var tredje dagen denna veckan jag var på läkarbesök. Precis som jag misstänkte så hade jag fått en repa på hornhinnan. En ordentlig sådan. Nu ligger jag här hemma under en mörk filt. Har ont, är mycket ljuskänslig (och av någon konstig anledning också ljudkänslig).

Ska man se det lite positivt så är det faktiskt ok att vara sjuk/ ha en skada som inte hänger ett dödshot över axlarna. Nu vet jag att detta snart kommer att bli bra, förmodligen redan till i morgon. (Han repade min hornhinna för 1,5 år sedan också och det blev ok på ca 2 dygn.)

3 kommentarer:

  1. Glad Påsk Ulrica! Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Vilken otur =( tur att det snabbt går över //Linda

    SvaraRadera
  3. Men snälla du- stackare!!! Japp, det är rätta takter, positivt tänkt- en "enkel" (!!) åkomma jämfört med cancermöget. = ) Vi måste skratta åt eländet. Jag tror också att vi får de prövningar vi klarar av men ibland undrar man ju faktiskt. Var och hur blev vi utvalda till de prövostarkas skara? Vila nu och jag hoppas att det går över snarast! Glad Påsk!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera