27 december 2012

Hudmottagningen

Hudmottagningen vid SUS i Lund är ett ovanligt effektivt ställe.
På kallelsen stod "Tid är reserverad den 27/12 kl 08.40. Kom gärna 10 min innan bokad tid då det kan vara kö i kassan"

Ok, upp tidigt (på semestern). Körde hemifrån innan kl 8. Familjen sov fortfarande.
Parkeringen var nästan tom, fick vänta 1-2min (=ingenting) för att komma till kassan. Och den väntan berodde verkligen inte på personalen, utan på den lätt förvirrade och lite oroliga dam som var före mig.

Kom in i väntrummet ca 8.25. Hann inte ens sätta mig innan en sköterska kom och kallade på mig.
In i undersökningsrummet, av med kläderna, läkaren kom och undersökte alla prickar och andra märken. Han gjorde det lugnt och metodiskt, kändes väldigt tryggt. Han hittade inget som såg konstigt ut.
På med kläderna igen, vi ses om ett halvår.

Kl 08.40, den tiden jag var inbokad, då satt jag redan i bilen på väg därifrån.



7 kommentarer:

  1. Helt underbart! Har hänt mig en gång också - hos gyn... Var också ute i bilen vid samma tid som jag var inbokad på. Coolt! ;-)
    Kram och god fortsättning kära du!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland är det väldigt effektiva.... Skönt att allt var bra!

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har precis läst det mesta du skrivit och ville bara berätta hur mycket det gav mig. Har gjort nästan samma resa som du , fick beskedet malingt melanom i april i år, fläcken satt på skinkan. Har precis som du opererats två gånger pga spridning till en lymfkörtel. Din berättelse gjorde att jag inte känner mig så ensam! Tack! M.v.h Jenny

    SvaraRadera
  4. Kära Ulrika!!
    Helt underbara nyheter!! Hela livet!!
    Många kramar
    Annika

    SvaraRadera
  5. Precis läst hela fin blogg! Jag opererades för malignt melanom för en vecka sedan, väntar på besked...känner igen din oro inför besked, väntan...hoppas av hela mitt hjärta att du mår bra idag!

    SvaraRadera